måndag 11 december 2017

Hej,


Påminnelse: Imorgon ska alla ha med sig lussekläder!



Ny info:
Terminens sista dag är torsdag 21/12 kl.13. Den dagen träffas vi ute på gården för lite julmingel vid 8.10, dricker lite varm glögg(saft). Resten av dagen pysslar vi i olika grupper och sjunger julsånger med Tina. Välkomna!


Så till vårt julpyssel tar vi tacksamt emot toa/hushållsrullar!


Jag har nu tittat på matematiktestet vi gjorde enligt bedömningsstödet för åk 2 höst. Det såg mycket bra ut med additioner, öppna utsagor som är kända fel som brukar dyka upp på nationella proven. Så det ser lovande ut! Det vi behöver öva mer är tallinjen och problemlösning. Problemlösningen var jag medveten om då vi kommer att fördjupa oss till våren. Öva gärna på att addera och subtrahera tal i uppställningar hemma(typ 34 + 74, 129 + 52 osv.) Eleverna har precis lärt sig och det kan vara klurigt innan det sitter. Ta gärna hjälp av Youtube. Vi har tittat på tre olika filmer. Jag kommer att öva med exit-tickets fram till jul(de får uppgifter att visa mig innan de går på rast på lilla AV-tavlan).


Jag hoppas få träffa många av er på onsdag vid vårt luciatåg. Välkomna!


Läxa till nästa vecka: Gör en god gärning! och läs något kul!
Med vänlig hälsning Eva
God Jul om vi inte ses på onsdag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar