fredag 7 april 2017

Tragiska händelser i Stockholm idag

God kväll!
Tidigt på eftermiddagen lämnade jag skolan med ett glatt leende och solsken i blick med våra fina elevers glada skratt i bakgrunden. Framåt eftermiddagen skulle det bli drop-in på fritids. Jag hann precis hem när en orolig dotter messar och frågar var jag är. Hon har precis hört om Drottninggatan.

Min förhoppning nu är att alla skolelever, föräldrar och personal har det bra och sitter med fredagsmys även om vår närmsta värld har blivit mörk. Ta väl hand om er.

Vi hoppas ni får en fin påsk trots allt som hänt,

Kramar från mig och Anneli.




Veckan 16 efter påsk: 

Klassvärdar: Anna och Leo
Tisd 18/4 vi går till Lunda och tittar på vårblommor. Vi tänkte göra blommor av äggkartonger så spara under påsken och ta med på tisdagen.
Onsd 19/4 F1-möte på fm vi bygger vidare på våra affärer. Skolbiblioteket lån för behövande.
Torsd 20/4 Friluftsdag i Lunda vi samlas på framsidan 8.10 ombytta i kläder efter väder. Vi äter lunch på skolan men ta gärna med frukt och vatten.
Fred 21/4 läst kap. 11-12 i Den magiska kulan. Du ska kunna svara på frågor om händelserna i boken.
Veckans berättare: Matilda och Melwin









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar