fredag 23 september 2016

Övningstillfälle för Anneli

Hej!
Nu är det dags för mig att skriva i bloggen. Hoppas att ni har överseende om något ser konstigt ut, men mitt mål den här terminen är ju att lära mig att blogga :-)


Vi hade en fantastisk eftermiddag på brandstationen i Vällingby, i måndags. Vi fick lära oss om hur vi ska sitta för att åka säkert i bussen och hur ambulansen ser ut inuti. Vi fick krypa i röktält, lite läskigt tyckte vissa, men alla övervann rädslan och gjorde det ändå. Sedan fick vi spruta vatten på en låtsaseld. Vi avslutade med  dragkamp med en brandslang 3 brandmän mot 26 barn. Gissa vem som vann!
Vi har tränat på Incy Wincy Spider på engelskan, tränat på bokstaven Aa och fortsatt med att prata om trafiken.


Veckans läxa: Säker cykel. Barnen ska kolla om cykeln har reflexer, lyktor och ringklocka.
                        Sedan ska de färglägga dem på bilden och måla cykeln i samma färg som sin egen
                        cykel. Läxan ska lämnas på fredag 30/9 (det står fel datum på pappret).
Läsläxa: Huset på Alvägen sid. 12-13.




Fritids Sunnan:
Vi har börjat med tema höst på fritids. Ni har säkert sett vårt fantastiska träd i hallen, Sunnanträdet. Alla på Sunnan har gjort ett handavtryck som löv på trädet. Det representerar oss alla och att vi hör ihop. Vi kommer att byta saker som sitter i trädet men alla kommer alltid att delta.
På onsdag är det röd och blå grupp som går på utflykt till Lunda. De är tillbaka senast kl.15.30


Bilder har jag ännu inte lärt mig hur man lägger in, det får bli nästa uppgift!


Ha en trevlig helg!
 hälsar Eva och Anneli





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar