måndag 8 maj 2017

Info från Solhemsängens bibliotek






2017-05-08Solhemsängens skola Skolbiblioteket  

Återlämning skolbiblioteksböcker
Snart är läsåret slut och det är snart dags att lämna tillbaka skolbiblioteksböckerna.
Jag vill be er att leta noga efter skolbiblioteksböcker både i skolan och hemma. Det finns böcker som inte lånats genom skolbibliotekets dator under det senaste året och därför vill jag att ni letar noga efter skolbiblioteksböcker på båda ställena. Då det är böcker som kan finnas hemma och i klassrummet som inte visar sig när man kollar vad som är lånat på kortet.
Om det är något som inte stämmer med vad som är lånat på lånekortet så måste ni skriva ett mejl till mig eller skriva en lapp som lämnas till mig med noggranna uppgifter om eleven och boken det gäller. Beskriv också problemet.
Lämna alla böcker som är utlästa redan nu. Ni kan lämna böckerna i lådan utanför biblioteket eller under era klassbesök på skolbiblioteket.
ALLA BÖCKER lämnas tillbaka senast under 7 juni 2077.
Under sommarlovet 2017 kommer jag inte ha sommarlovslån. Detta för att ha möjlighet att ha en genomgång av böckerna/beståndet. Detta är viktigt eftersom vi behöver se till att uppgifterna i skolbibliotekssystemet stämmer med verkligheten.
Med vänliga hälsningar A
Anna Sjögren, skolbibliotekarie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar