måndag 20 augusti 2018

Välkomna tillbaka alla elever och föräldrar!

Idag har det varit en lugn och fin start på den nya terminen. Nu som störst på lågstadiet som trea. Idag har vi fått nya pennor och suddgummi, gått igenom alla viktiga papper tillsammans och konstaterat att vi slutar 15.30 på onsdagar. Men den dagen har eleverna också slöjd på eftermiddagen och jag kommer att göra mycket praktiska övningar i den halvklass som jag har. 12.30-14 har gul grupp slöjd och 14-15.30 har den andra gruppen slöjd. På onsdag så går jag ut med en halvklass i taget till Spånga för att titta på valskyltar.

Eleverna har fått hem en mapp med en hel del papper. Tre papper eller rättare sagt talonger, ska tillbaks till mig, underskrivna. Observera att båda föräldrarna måste skriva på. I år är det ett nytt papper angående nya datalagen.

Alla ska lämna tre papper till mig, fyra papper om man har en kostblankett som ska lämnas.

Imorgon åker vi till Vasaparken, då ska alla ta med sig en ryggsäck med frukt och vatten. Vi kommer att grilla korv(vi har kollat att man får det) samt att fritids blir kvar så det blir även mellis i parken. Hemkomst blir senast 16.


Återigen varmt välkomna tillbaka till skolan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar