torsdag 6 september 2018

Veckobrev 3


Hej,

Tack för ett fint föräldramöte trots att den rackarens powerpointen inte ville visa sig(förrän i slutet). Jag har mailat ut den till alla så har ni all info i alla fall. ((Henrik=Ella)den studsar vänligen kolla din mailadress). Glöm inte att gå in och anmäl er på skolplattformen, för er som inte var på mötet ikväll så skickar jag med blanketten hem med eleverna imorgon. Klassföräldrar blev: Esters pappa, Linneas pappa, Emils mamma och Simons mamma.
Idag läste vi ut vår högläsningsbok



Mysterium för utomjordingar – Rose Lagercranz
och passade på att ha ett gemensamt boksamtal. Då upptäckte vi att klassen utvecklats för nu stod det massor i rutan för ”mönster”, eller händelser, artefakter som upprepar sig. Superkul! Jag upptäckte precis att berättelsen om detektiven Humlan utkommit i tre böcker, en bok mer än jag visste. Ett litet boktips!                                                       



 Imorgon har vi klassval(egna partier) och det ska bli spännande och se vilka partier som vinner. Kanske provar vi att rösta på de riktiga partierna också. Ja, det blev ett härligt val med presentationer av partierna, röstning i  en hemlig korg med ett litet röstinkast, kontroll av röstlängd, valblanketter, rösträknare och en spännande slutspurt. Sedan röstade vi på de riktiga partierna också som syns på bilderna. Ja, vi har haft en härlig tid med valet och ändå har vi två serietidningar kvar att läsa som jag tänkte vi skulle läsa den 24/10 på FN-dagen. På måndag tar vi en sista politisk diskussion avslutar projektet och sedan blir det mer fördjupning i forntidens människor i No:n.


 Jag hoppas det går bra med läsprojektet och att det ger en skjuts i läsningen.

Jag planerar för att gå ut på onsdag fm men eftersom Peppiina är sjuk så återkommer jag nästa vecka med var vi går.

Läxa:
Läsprojekt hela veckan.
Nästa vecka 37:
Mån – idrott gul grupp

Tis – Utvecklingssamtalsdag
Ons – samling framsidan 8.10 vi går ut.
Fre – Ny läsläxa kap 2 i Nyckeln till skatten
Trevlig helg!
Eva, Izabella och Peppiina

Fritidsplanering kommer(lite sjuklingar)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar